Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Betaling

Hos Elou kan du betale med kreditkort, herunder Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro samt MobilePay. Betalingen gennemføres først, når din ordre afsendes.

Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms.

Elou benytter en sikker betalingsserver og vi betaler gebyret, der opkræves af denne. Betalingsserveren sørger for at kryptere alle betalingsoplysninger med SSL protokol. Det betyder kort sagt, at din data er sikker, og ikke kan læses af andre.

Levering

Ordrer afgivet inden kl. 15 på hverdage afsendes som udgangspunkt samme dag. Ordrer afgivet i weekenden afsendes mandag.

Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage.

Leveringsmetoder:

  • GLS Pakkeshop
  • GLS Omdeling til privat
  • GLS Omdeling til erhverv
  • Afhentning hos Elou

VI sender udelukkende til kunder bosat i Danmark, Tyskland eller Sverige.

Afhentes din ordre ikke inden for GLS’ frist på 5 hverdage, sendes pakken retur. I dette tilfælde betaler du som kunde returomkostningerne (49 kr.) samt den nye fragt, såfremt ordren skal fremsendes igen.

Ved afhentning på adressen kan du afhente din ordre hver tirsdag ml. kl. 12-17 på Gothersgade 101D ST lige overfor Kongens Have midt i København.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på din bestilling købt på elou.dk, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. De 14 dage starter fra den dag, du modtager din ordre.

Ønsker du at returnere en vare, betales returneringsomkostningerne af kunden.

Ved returnering af en eller flere varer kan du nemt benytte vores returportal inden for 14 dage efter modtagelse af dine varer. Hav blot dit ordrenummer og e-mail klar og følg de tre steps. Returfragten koster 45 kr.

Varerne skal pakkes forsvarligt ind og sendes retur til adressen:

Elou ApS
Ny Kongensgade 11A KLD
1472 København K

Når varerne er modtaget retur, vil du få returneret beløbet for varerne inden for 7-10 hverdage. 

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen.

Varer købt som 2. sortering eller adventskalender tages ikke retur eller refunderes.

Returnering

Ved returnering af en eller flere varer kan du nemt benytte vores returportal inden for 14 dage efter modtagelse af dine varer. Hav blot dit ordrenummer og e-mail klar og følg de tre steps. Returfragten koster 45 kr.

Pakken skal sendes til adressen herunder uanset om du ønsker at benytte vores returportal eller ej. Pakker sendt til pakkeshop anses ikke som returneret. Pakker kan ikke sendes retur med DAO, da de ikke kan komme ind.

Elou ApS
Ny Kongensgade 11A KLD
1472 København K

Varens stand ved returnering

Forringes varens værdi, hæfter du for dette. Er varen blevet brugt, og der er tydelige tegn herpå, betragtes den som forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Elou at vurdere varens stand.

Så vidt muligt bør du sende varen retur i originalemballagen. Mangler den originale emballage kan det eventuelt medføre en forringelse af varens værdi.

Reklamationsret

I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på alle produkter. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation.

Reklamation omhandlende fejl og mangler skal meddeles til os umiddelbart efter varens modtagelse. 
Vi anser højst en måned som seneste reklamation vedr. fejl og mangler, med mindre andet er aftalt. 
Accepteres din reklamation, refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Bemærk, at reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig brug af produktet.

Klagemuligheder

Ønsker du mod forventning at indberette en klage over et produkt kan du sende en mail til hej@elou.dk. Finder vi ikke en løsning, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: hej@elou.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.