Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Betaling

Hos Elou kan du betale med kreditkort, herunder Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro samt MobilePay. Betalingen gennemføres først, når din ordre afsendes eller afhentes.

Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms.

Elou benytter en sikker betalingsserver og vi betaler gebyret, der opkræves af denne. Betalingsserveren sørger for at kryptere alle betalingsoplysninger med SSL protokol. Det betyder kort sagt, at din data er sikker, og ikke kan læses af andre.

Levering

Ordrer afgivet inden kl. 15 på hverdage afsendes som udgangspunkt samme dag. Ordrer afgivet i weekenden afsendes mandage. På helligdage afhenter GLS ikke, og det vil sige, at de først afhenter pakker på førstkommende hverdag. 

Leveringstiden er 1-3 hverdage.

Leveringsmetoder:

  • GLS Pakkeshop
  • GLS Omdeling til privat
  • GLS Omdeling til erhverv
  • Afhentning hos Elou

VI sender udelukkende til kunder bosat i Danmark, Tyskland, Sverige, Holland, Frankrig og Finland. Leveringstiden uden for Danmark er 2-4 hverdage. 

Afhentes din ordre ikke inden for GLS’ frist på 5 hverdage, sendes pakken retur. I dette tilfælde betaler du som kunde returomkostningerne (49 kr.) samt den nye fragt, såfremt ordren skal fremsendes igen.

Ved afhentning på adressen kan du afhente din ordre hver tirsdag ml. kl. 12-17 på Ny Kongensgade 11A midt i Indre By, København.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på din bestilling købt på elou.dk, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. De 14 dage starter fra den dag, du modtager din ordre.

Ønsker du at returnere en vare, betales returneringsomkostningerne af kunden.

Ved returnering af en eller flere varer kan du nemt benytte vores returportal inden for 14 dage efter modtagelse af dine varer. Hav blot dit ordrenummer og e-mail klar og følg de tre steps. Returfragten koster 49 kr.

Varerne skal pakkes forsvarligt ind (husk godt med pakkefyld foroven, forneden og rundt i kanterne) og sendes retur til adressen:

Elou ApS
Ny Kongensgade 11A KLD
1472 København K

Når varerne er modtaget retur, vil du få returneret beløbet for varerne inden for 7-10 hverdage. Bemærk at fragtomkostninger ikke returneres, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen.

Varer købt som 2. sortering eller adventskalender tages ikke retur eller refunderes.

Returnering

Ved returnering af en eller flere varer kan du nemt benytte vores returportal inden for 14 dage efter modtagelse af dine varer. Hav blot dit ordrenummer og e-mail klar og følg de tre steps. Returfragten koster 49 kr.

Pakken skal sendes til adressen herunder uanset om du ønsker at benytte vores returportal eller ej. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Elou ApS
Ny Kongensgade 11A KLD
1472 København K

Varens stand ved returnering

Forringes varens værdi, hæfter du for dette. Er varen blevet brugt, og der er tydelige tegn herpå, betragtes den som forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Elou at vurdere varens stand.

Så vidt muligt bør du sende varen retur i originalemballagen. Mangler den originale emballage kan det eventuelt medføre en forringelse af varens værdi.

Reklamationsret

Som kunde hos Elou har du ret til at reklamere over eventuelle fejl og mangler ved de varer, du har købt på elou.dk i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten er gældende i to år efter købet, og det betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som enten var til stede ved købet, eller som er opstået inden for reklamationsperioden.

For at gøre brug af din reklamationsret skal du kontakte os inden for “rimelig tid” og hurtigst muligt efter, at du har opdaget manglen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at du har opdaget fejlen eller manglen, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan kontakte os ved at sende en e-mail til hej@elou.dk, hvori ordrenummer oplyses samt en beskrivelse af fejlen eller manglen ved varen inkl. billeddokumentation.

Vi vil herefter vurdere, om manglen er en reklamationsberettiget fejl, og hvis det er tilfældet, vil vi tilbyde dig en reparation, ombytning, afslag i pris eller i visse tilfælde refusion af købsprisen, såfremt varen ikke kan repareres eller ombyttes. I nogle tilfælde har vi brug for at få sendt varen retur for at vurdere reklamationen. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen godkendes.

Det er vigtigt at bemærke, at reklamationsretten ikke dækker skader, der er opstået som følge af almindelig slitage, fejlagtig brug af produktet eller manglende vedligeholdelse.

Klagemuligheder

Ønsker du mod forventning at indberette en klage over et produkt kan du sende en mail til hej@elou.dk. Finder vi ikke en løsning, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: hej@elou.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.