Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Betaling

På Elou kan du betale med kreditkort, herunder Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro samt MobilePay. Betalingen gennemføres først, når din ordre afsendes.

Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms.

Elou benytter en sikker betalingsserver og vi betaler gebyret, der opkræves af denne. Betalingsserveren sørger for at kryptere alle betalingsoplysninger med SSL protokol. Det betyder kort sagt, at din data er sikker, og ikke kan læses af andre.

Levering

Ordrer afgivet inden kl. 14 på hverdage afsendes som udgangspunkt samme dag.

Ordrer afgivet i weekenden afsendes som regel senest søndag, såfremt ordren er modtaget inden kl. 14.

Leveringstiden er typisk 1-4 hverdage afhængig af, hvilken leveringsmetode, du har valgt at benytte. DAO forsendelser tager 2-4 arbejdsdage, mens GLS tager 1-3 arbejdsdage.

Leveringsmetoder: DAO Direkte, DAO Pakkeshop, GLS Omdeling til privat eller erhverv og GLS Pakkeshop. Du kan også vælge afhentning hos Elou. Det foregår på den måde, at du modtager en mail så snart din pakke er klar til afhentning på adressen Skindergade 45 midt i København. 

I øjeblikket sendes vi udelukkende til kunder bosat i Danmark.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på din bestilling købt på elou.dk med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. De 14 dage starter fra den dag, du modtager din ordre.

Ønsker du at returnere en vare betales returneringsomkostningerne af kunden.

Ønsker du at fortryde dit køb, skal du sende en mail senest 14 dage efter leveringen, og forsendelsen skal være retur hos os senest 14 dage efter, at vi har modtaget dit ønske om at gøre brug af din fortrydelsesret.

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten skal du sende en mail til hej@elou.dk. I mailen skal der tydeligt gøres opmærksom på dit ønske om at gøre brug af din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked om dette.

Returnering

Ved returnering kontaktes virksomheden pr mail:

Elou
Frederiksborggade 10
1360 København K

Tlf: +45 22 83 32 40
E-mail: hej@elou.dk

Varens stand ved returnering

Forringes varens værdi, hæfter du for dette. Er varen blevet brugt og der er tydelige tegn herpå, betragtes den som forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Elou at vurdere varens stand.

Så vidt muligt bør du sende varen retur i originalemballagen. Mangler den originale emballage kan det eventuelt medføre en forringelse af varens værdi.

Reklamationsret

I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på alle produkter. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation.

Reklamation omhandlende fejl og mangler skal meddeles til os umiddelbart efter varens modtagelse. 
Vi anser højst en måned som seneste reklamation vedr. fejl og mangler, med mindre andet er aftalt. 
Accepteres din reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Bemærk, at reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig brug af produktet.

Klagemuligheder

Ønsker du mod forventning at indberette en klage over et produkt kan du sende en mail til hej@elou.dk. Finder vi ikke en løsning, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: hej@elou.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.